Наказ " Про участь у конкурсі на кращий ЕОР"- 2025
ЖАШКІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ №3 ЖАШКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Соборна, 86 м. Жашків Уманський район Черкаська область 19201
E-mail: scoolnamb3@ukr.net Код ЕДРПОУ 26324148
______________________________________________________________________________________________
НАКАЗ
10.01. 2025. № 5 - ОД
Про участь педагогів ліцею у конкурсі
на кращий електронний освітній ресурс
На виконання наказу відділу освіти Жашківської міської ради від 08.01.2025 року №9-ОД « Про проведення конкурсу на кращий електронний освітній ресурс», з метою розвитку професіоналізму педагогічних працівників , популяризації кращого педагогічного досвіду та впровадження новітніх технологій у педагогічну практику діяльності працівників закладів освіти
Н А К А З У Ю:
1.Методисту Савицькій В.М.:
1.1. Довести Положення про виставку на офіційному сайті ліцею у розділі «Навчально-методична робота»(додаток 2)
до 13 січня 2025.
1.2. Провести організаційну роботу серед педагогічних працівників закладу щодо участі у рамках виставки у конкурсі на кращий ЕОР за такими напрямками:
-Упровадження STEM-освіти у контексті Нової української школи.
-ЛЕГО як інноваційна технологія освітньої діяльності учнів.
-Менеджмент освіти в умовах децентралізації.
-Актуальні аспекти розвитку інклюзивної освіти.
-Авторські програми та посібники формування ключових компетентностей учнів Нової української школи.
-Інноваційні підходи до математичної освіти.
до 20 лютого 2025.
2.Затвердити склад оргкомітету та журі(додаток 1).
3.Оргкомітету та журі конкурсу:
3.1. Подати заявку (додаток 2) для участі у виставці на кращий ЕОР та конкурсні роботи
до 20 лютого 2025.
3.Відповідальність за виконання даного наказу покласти на методиста
Савицьку В.М.
4.Контроль за виконанням залишаю за собою.
Т. в.о. директора Валентина БЕРКАТЮК
З наказом ознайомлені:
Валентина САВИЦЬКА
Світлана ОНИЩЕНКО
Лілія ПЕТРЕНКО
Валентина КОЛІСНИК
Інна КУЗНЄЦОВА
Тетяна ЗІНОРУК
Лариса ЛЯСКІВСЬКА
Ганна КОЛЯДЕНКО
Додаток 1
до наказу №5-ОД
від 10.01.2025 .
Склад оргкомітету та журі конкурсу
на кращий ЕОР
Валентина БЕРКАТЮК-т .в.о. директора, голова конкурсу,
Валентина САВИЦЬКА- методист, секретар конкурсу,
Світлана ОНИЩЕНКО-заступник директора,
Лілія ПЕТРЕНКО-заступник директора,
Валентина КОЛІСНИК-вчитель української мови та літератури,
Інна КУЗНЄЦОВА-вчитель іноземної мови,
Тетяна ЗІНОРУК-вчитель математики,
Лариса ЛЯСКІВСЬКА-вчитель мистецтва,
Ганна КОЛЯДЕНКО-асистент вчителя.
|
Додаток 2
до наказу №5-ОД
від 10.01.2025.
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО ОБЛАСНИЙ КОНКУРС НА КРАЩИЙ
ЕЛЕКТРОННИЙ ОСВІТНІЙ РЕСУРС
Схвалено вченою радою КНЗ «ЧОІПОПП Черкаської обласної ради»
(протокол № 5 від 27.12.2024)
І. Загальні положення
1.1. Обласний конкурс на кращий електронний освітній ресурс (далі – Конкурс) для навчально-методичного забезпечення освітнього процесу закладів дошкільної, загальної середньої, спеціальної, позашкільної освіти проводиться з метою розвитку регіонального інформаційно-комунікаційного освітнього простору, навчально-методичного забезпечення системи дистанційного навчання, підвищення ефективності впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес закладів освіти області, формування цифрових компетентностей педагогічних працівників та популяризації кращого педагогічного досвіду.
1.2. Завданнями Конкурсу є:
- виявлення творчих доробків педагогічних працівників з упровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій в організацію освітнього процесу;
- сприяння забезпеченню освітнього процесу закладів освіти області електронними освітніми ресурсами;
- підвищення якості, доступності та конкурентоспроможності електронних освітніх ресурсів (далі – ЕОР), створених педагогічними працівниками закладів освіти області;
- активізація процесу діджиталізації освіти області;
- створення умов для системного впровадження та активного використання ЕОР всіма учасниками освітнього процесу у власній педагогічній діяльності;
- наповнення «Колекції цифрових ресурсів» на Черкаському освітянському порталі цифровими навчальними матеріалами для очного, дистанційного та змішаного навчання.
1.3. До участі в Конкурсі запрошуються педагогічні працівники закладів загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, методисти і консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників міст, районів та територіальних громад.
Конкурсні матеріали мають представляти виключно авторські програми та методичні посібники, які відображають формування ключових компетентностей учнів Нової української школи.
1.4 На всі ЕОР, подані на Конкурс, зберігаються авторські права.
ІІ. Терміни проведення
Конкурс проводиться у два етапи:
- регіональний етап Конкурсу (у територіальних громадах та закладах обласного підпорядкування);
- обласний етап Конкурсу (на базі Інституту).
ІІІ. Документація
- Заявки від територіальних громад та закладів обласного підпорядкування для участі у обласному етапі конкурсу подаються на електронну адресу Інституту.
- Заявка (по кожному напрямку та навчальній дисципліні – окремо) подається за формою:
Назва навчального предмету |
||||||
№ п/п |
Прізвище, ім’я, по батькові вчителя/ моб. телефон/ |
Фах, посада |
Місце роботи (повна назва навчального закладу) |
Назва ЕОР |
Перелік ресурсів, які ввійшли до ЕОР |
Режим доступу до папки з розробкою на Google Диску |
|
|
|
|
|
1. 2. 3. |
|
Назва наступного навчального предмету |
||||||
№ п/п |
Прізвище, ім’я, по батькові вчителя/ моб. телефон/ |
Фах, посада |
Місце роботи (повна назва навчального закладу) |
Назва ЕОР |
Перелік ресурсів, які ввійшли до ЕОР |
Режим доступу до папки з розробкою на Google Диску |
|
|
|
|
|
1. 2. 3. |
|
|
Всього учасників: |
|
|
Всього ЕОР: |
Всього ресурсів: |
|
- Конкурсні роботи мають бути збережені на Google Диску, посилання на який подається в заявці.
IV. Учасники Конкурсу
Учасниками конкурсу можуть бути як окремі наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, так і творчі колективи (методичні об’єднання, творчі групи, лабораторії, кабінети, кафедри тощо).
V. Вимоги до конкурсних матеріалів
4.1. ЕОР розробляється до навчальної теми, розділу чи класу затверджених МОН України освітніх та навчальних програм, підручників чи посібників, відповідно до Державних освітніх стандартів.
4.2. Вимоги до ЕОР визначаються Положенням про електронні освітні ресурси, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01 жовтня 2012 року № 1060 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 29 травня 2019 року № 749, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 червня 2019 р. за № 666/33637). До складу ЕОР можуть входити лише авторські, динамічні та інтерактивні комплекти цифрових навчальних ресурсів, а саме: мультимедійні проєкти, відео-уроки, відео майстер-класи, веб-квести, відеофільми, дидактичні матеріали, тестові завдання, комп’ютерні тренажери, презентації, аудіо-файли, лепбуки в електронному вигляді, інтелект-карти, цікаві динамічні фрагменти та розробки уроків, STEM-уроки, віртуальна реальність, віртуальні лабораторії, віртуальні музеї, доповнена реальність (ілюзія дійсності), життєві приклади/ситуації, імітаційні моделі 2D, імітаційні моделі 3D, інтерактивні завдання, інтерактивні карти, інтерактивні таблиці, компетентнісні завдання, конструктори завдань, конструктори уроку, робочі зошити, словники, контурні карти, лабораторні практикуми, цифрові моделі 2D, цифрові моделі 3D, ігрові ресурси, навчальні вебсайти, інші електронні дидактичні демонстраційні матеріали, дистанційні тематичні курси для вчителів та учнів, навчально-методичні матеріали для дистанційного навчання.
4.3. ЕОР розробляється у вигляді електронного навчального посібника, електронного підручника, електронного освітнього ігрового ресурсу чи вебсайту у різних форматах комп’ютерних програм та вебсервісів, наприклад: AutoPlay Media Studio, Autoplay Menu Builder, Visual Autorun, SunRav BookEditor, AutoRun Pro Enterprise, Master Tool, Easy School Book, 3D PageFlip Reader, 3D Studіo MAX, FlipBook, PowerPoіnt, Flash MX, формат HTML у вигляді Web-сторінок, Google сайт, Оurboox та інші.
4.4. Вимоги до оформлення ЕОР:
- створюється із застосуванням гіпертекстової технології, мультимедійних компонентів, об’єднаних єдиним програмним середовищем;
- повинен обов’язково містити назву, інформацію про автора (авторів), зміст із гіперпосиланнями на авторські розробки та список використаних джерел;
- повинен містити достатню кількість ілюстративного матеріалу, що активізує розумову діяльність учня і забезпечує практичну наочність навчання;
- повинен містити цифрові ресурси та анімації які дозволяють передати в динаміці процеси і явища, що вивчаються;
- має містити гіперпосилання між елементами посібника і мати посилання на розроблені цифрові ресурси (відповідно до пункту 4.2), що забезпечується застосуванням різноманітних програмних засобів навігації;
- повинен бути виконаний у форматі, який дозволяє редагувати авторські розробки цифрових ресурсів.
- Вимоги до електронного підручника визначаються Положенням про електронний підручник, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 02 травня 2018 року № 440, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 травня 2018 року за № 621/32073 (із змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 29 травня 2019 року № 748).
4.6. Дистанційний тематичний курс має містити програму курсу та посилання на дистанційний курс у відкритому доступі. Вимоги до дистанційних курсів визначаються Положенням про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 08 вересня 2020 р. № 1115 «Деякі питання організації дистанційного навчання» (зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 941/35224 від 28 вересня 2020 року, опубліковано 16 жовтня 2020 року)
4.7. До ЕОР окремим текстовим файлом додається «Картка опису» за такою формою:
Картка опису (приклад оформлення) |
||
|
Назва ресурсу |
Назва ЕОР |
|
Анотація |
2-5 речень, у яких висвітлюється до якого підручника розроблено ЕОР, які теми занять розроблені та їх основний зміст |
|
Вид ЕОР |
Електронний навчальний посібник, електронний освітній ігровий ресурс, електронний словник, електронні дидактичні демонстраційні матеріали, вебсайт і т.п. |
|
Автор(и) |
указати прізвище, ім’я та по-батькові, посаду, місце роботи автора, мобільний телефон, e-mail |
|
Навчальна дисципліна |
Загальна середня освіта → Українська мова |
|
Клас, розділ, тема |
вказується за чинними освітніми чи навчальними програмами |
|
Аудиторія |
учителі, учні, вихователі… |
|
Рік видання ресурсу |
за останні 1 – 1,5 роки |
|
Джерело |
повна назва навчального закладу, де працює автор |
|
Адреса джерела |
вказуються адреси сайтів, звідки скачані аудіо та відео файли запозичені із мережі Інтернет. Якщо це ваша «Авторська розробка», то всі відео повинні бути особисто вами розроблені і озвучені. |
|
Мова ресурсу |
українська |
|
Ключові слова |
вказуються теми розроблених уроків чи занять |
4.8. До ЕОР окремим текстовим файлом додається «Пояснювальна записка», яка містить: методичні рекомендації щодо його використання в освітньому процесі; настанову користувача; інструкцію з інсталяції (за потреби).
4.9. ЕОР у вигляді електронного навчального посібника, електронного підручника, електронного освітнього ігрового ресурсу тощо зберігається на комп’ютері в одній папці, яку називаємо за прізвищем автора та назвою ЕОР (наприклад: Сіренко. Речення. 4 клас). Ця папка має містити: загальну папку із розробками цифрових ресурсів (Додатки), файл для запуску ЕОР (Старт), пояснювальну записку та картку опису (окремими текстовими файлами). Загальна папка ЕОР зберігається на Google Диску.
ЕОР у вигляді вебсайту зберігається на Google Диску у такому вигляді: загальна папка, яку називаємо за прізвищем автора та назвою ЕОР (наприклад: Іванова. Сюжетні задачі з реальними даними. 5 клас). У цій папці розміщуються: посилання на веб-сайт, пояснювальна записка та картка опису.
Дистанційний тематичний курс зберігається на Google Диску у такому вигляді: загальна папка, яка має назву дистанційного курсу (наприклад: Булінг, соціальні мережі, безпека. Дистанційний курс для учнів 5-9 класів). У цій папці розміщуються: програма курсу, посилання на дистанційний курс у відкритому доступі, пояснювальна записка та картка опису.
VI. Нагородження переможців
Одноосібні автори ЕОР, які зайняли у Конкурсі
- І місце, нагороджуються дипломами Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації та сертифікатами про підвищення кваліфікації обсягом 12 годин (0,4 кредиту ЄКТС);
- ІІ місце – дипломами КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» та сертифікатами про підвищення кваліфікації обсягом 6 годин (0,2 кредиту ЄКТС).
Творчі групи, які зайняли у Конкурсі
- І місце, нагороджуються дипломами Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації;
- ІІ місце – дипломами КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради»;
- ІІІ місце – дипломами КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради».
- післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» та сертифікатами про підвищення кваліфікації обсягом 9 годин (0,3 кредиту ЄКТС);
- ІІІ місце – дипломами КНЗ «Черкаський обласний інститут