A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Жашківський ліцей №3
Жашківської міської ради Черкаської області

Структура та форми методичної роботи

 

 

 

З метою успішного виконання Законів України „Про освіту”, «Про повну загальну середню освіту», Концепції НУШ, реалізації  національної доктрини розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті,  освітніх програм, забезпечення якості повної загальної середньої освіти,   необхідних умов функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, організації командної взаємодії фахівців-педагогів щодо комплексного впровадження інформаційно-комунікаційних технологій,створення максимально сприятливих умов для задоволення освітніх потреб, перехід від одноразових проектів у системний процес, активізації творчого потенціалу учнів – індивідуально та в колективі, залучення до творчої діяльності, підвищення  рівня творчої компетентності дітей у 2023-2024 навчальному році педагогічний колектив  продовжує працювати   над   проблеми: «Реалізація сучасних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті Нової української школи.»

Методична робота ліцею – це система взаємопов'язаних заходів і дій , заснована на досягненнях науки і передового педагогічного досвіду, спрямована на створення оптимальних умов для розвитку та підвищення творчого потенціалу кожного педагога, формування сучасного учителя-професіонала, якому властиві  інноваційний стиль науково-педагогічного мислення, потреба в постійному саморозвитку, здатність генерувати нові перспективні педагогічні ідеї, інтелігентність та духовна культура,  удосконалення освітнього процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвитку учнів.

Пріоритетні напрямки науково-методичної роботи:

•   Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу

        •   Формування методичної культури педагогічних працівників

        •   Дослідно-експертна діяльність

        •   Аналітико-моніторингова діяльність

Основні завдання:

• Реалізація Концепції та завдань НУШ;

• Підвищення педагогічної майстерності вчителів через оптимальну структуру науково-методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи.

• Упровадження в освітній процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проектів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації.

• Забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованості процесу навчання на розвиток особистості учня. Встановлення пріоритету уроку як засобу формування життєво компетентної особистості .

  • Впровадження основних положень НУШ в закладі, зокрема створення сучасного освітнього середовища.

 Створення методичного супроводу роботи молодих вчителів щодо успішної адаптації до роботи в ліцеї та підвищення рівня професійної компетентності.

 Активізація видавничої діяльності вчителів,  участь в інноваційній та дослідно-експериментальній роботі.

 Підвищення ІКТ-компетентності педагогів із метою ефективної інформатизації освітнього процесу.

 Забезпечення психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.

  • Активізація роботи професійних спільнот та творчих груп вчителів з актуальних питань освітнього процесу.
  • Систематичне підвищення педагогічної майстерності, методичного і наукового рівня вчителів, психологічної підготовки.

        • Здійснення компетентнісно-орієнтованого підходу в роботі з кадрами, надання  реальної  допомоги  усім  членам педколективу.

  • Впровадження моніторингово підходу до управління освітнього процесу.
  • Оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності.
  • Вивчення, практичне осмислення й узагальнення інноваційного досвіду роботи вчителів ліцею.

 

Прогнозовані результати:

       •   Підвищення професійного рівня педагогів та збільшення кількості творчих вчителів-новаторів.

       •   Напрацювання рекомендацій та поширення досвіду з проблеми формування власного вектору професійного розвитку вчителя.

      • Формування портфоліо вчителя за рівнями (вчитель-початківець, вчитель-практик, вчитель-новатор) та предметними напрямами.

       •   Функціонування електронних портфоліо (блогів) вчителів на сайті ліцею.

      •   Перехід взаємодії учасників освітнього процесу з режиму функціонування в режим розвитку.

      •   Створення здорового мікроклімату в ліцеї, сприятливих умов для навчання і виховання, співпраці вчителя і учнів.

     Створення сучасного освітнього середовища.

    •   Підвищення якості та ефективності освітнього процесу в закладі.

     •   Збільшення результативності участі учнів  ліцею у  предметних олімпіадах із базових дисциплін, творчих конкурсах міського, обласного, національного та міжнародного рівнів.

    •   Підготовка конкурентоспроможних та соціально-адаптивних випускників ліцею, здатних до постійного самовдосконалення та саморозвитку.

   •   Підвищення рейтингу ліцею серед закладів  громади.

   •  Досягнення високих освітніх результатів.

Реалізація функцій управління системою науково-методичної роботи  ліцею.

        Планування – визначення мети, складання плану роботи різних ланок.

Організації – організація виконання річного плану, організація виконання плану керівництва і контролю.

Діагностична – вивчення якості викладання предметів. Діагностування, узагальнення результатів досліджень.

Прогностична – планування, моделювання, проектування, управління упровадженням нових ресурсів, проведення теоретичних семінарів.

Моделююча – вивчення досвіду роботи інших колективів, педагогічні зустрічі, участь та проведення семінарів, участь у педагогічних експериментах.

Компенсаторна – забезпечення педагогів інформацією.

Відновлювальна – організація самоосвіти, участь  в курсах перепідготовки, педагогічні лекторії.

Коригуюча – використання досліджень, психологічна робота, пошук нових форм та методів роботи.

Координуюча – циклограми роботи, раціональне об'єднання всіх видів діяльності.

Пропагандистська– інформування та агітація за впровадження досвіду роботи, створення відеотеки педмайстерності, участь у виставках, семінарах, випуск друкованої продукції.

Контрольно – інформаційна – аналіз кількісних та якісних змін, що відбуваються в діючій системі, здійснення зворотного зв’язку.

Для ефективної реалізації вищезазначених завдань методична робота  у нашому навчальному закладі має безперервний характер; робота всіх структурних одиниць та ланок спрямована  на реалізацію науково-методичної проблеми ліцею  і приведена до певної системи.

Методична робота:

І. Колективні форми роботи:

Методичні спільноти:

Вся робота методичних спільнот пронизана практичною направленістю. Життя наполегливо вимагає творчого підходу до підбору тем, над якими працюють протягом навчального року вчителі. Важливо, що поряд із питаннями конкретно-методичного характеру, в полі зору  питання психології молодшого школяра, проблеми дидактики уроку. Без цього сучасний учитель не може повною мірою забезпечити високу якість знань, умінь і навичок учнів.

1. Методична спільнота вчителів -філологів

Керівник: Жуковська Наталія Вікторівна.

Проблема:   «Формування та розвиток в учнів комунікативної компетенції на основі взаємопов’язаного мовлення, соціокультурного і мовного розвитку учнів у відповідності до їхніх вікових особливостей на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури, в позаурочний час»

2. Методична спільнота вчителів фізико-математичного циклу :

Керівник: Лісова Аліса Миколаївна.

Проблема: «Підвищення якості знань учнів і створення мотивації успіху  на основі впровадження  в освітній процес нових інноваційних технологій».

3. Методична спільнота вчителів початкових класів

Керівник: Антонюк Наталія Іванівна.

Проблема: «Підвищення ефективності освітнього процесу на засадах компетентнісного підходу  в контексті НУШ».

4. Методична спільнота вчителів  естетично-оздоровчого циклу.

Керівник: Лясківська Лариса Михайлівна.  

Проблема: «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках естетично-оздоровчого циклу та в позаурочний час».

5. Методична спільнота  вчителів  суспільно- гуманітарного циклу.

Керівник: Цимбал Вікторія Олексіївна.

 Проблема: »Формування, розвиток та удосконалення ключових  компетентностей  учасників      освітнього процесу шляхом використання інноваційних технологій».

 6.Методична спільнота вчителів  природничого циклу.

Керівник : Демченко Людмила Павлівна.

 Проблема: »Реалізація  нових  підходів до викладання предметів природничо-методичного  циклу».

7.Методична спільнота класних керівників 5-11 класів.

 Керівник: Кузнєцова Інна Олександрівна.

Проблема: »Формування національно-патріотичних якостей в учнів у сучасних умовах  воєнного стану».

 

V. Методична рада

З метою цілеспрямованої роботи методичних спільнот, творчих груп учителів-предметників та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в ліцеї створено методичну раду  в  складі:

  •  Беркатюк Валентина Володимирівна, заступників директора  з навчально-виховної роботи;
  •  Петренко Лілія Анатоліївна, заступник директора з виховної роботи;
  • Савицька Валентина Миколаївна, методист ;
  • Жуковська Наталія Вікторівна,  керівник спільноти вчителів –філологів;
  • Антонюк Наталія Іванівна, керівник спільноти вчителів початкових класів;
  • Цимбал Вікторія Олексіївна, керівник спільноти  вчителів суспільно-гуманітарного циклу;
  • Лісова Аліса Миколаївна, керівник спільноти вчителів фізико-математичного циклу;
  • Демченко Людмила Павлівна, керівник спільноти вчителів природничого циклу;
  • Лясківська Лариса Михайлівна, керівник  спільноти вчителів естетично- оздоровчого циклу;
  • Кузнєцова Інна Олександрівна, керівник спільноти класних керівників 5-11 класів.                                             

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено