Структура та форми методичної роботи
З метою успішного виконання Законів України „Про освіту”, «Про повну загальну середню освіту», Концепції НУШ, реалізації національної доктрини розвитку освіти в Україні у ХХІ столітті, освітніх програм, забезпечення якості повної загальної середньої освіти, необхідних умов функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти, організації командної взаємодії фахівців-педагогів щодо комплексного впровадження інформаційно-комунікаційних технологій,створення максимально сприятливих умов для задоволення освітніх потреб, перехід від одноразових проектів у системний процес, активізації творчого потенціалу учнів – індивідуально та в колективі, залучення до творчої діяльності, підвищення рівня творчої компетентності дітей у 2023-2024 навчальному році педагогічний колектив продовжує працювати над проблеми: «Реалізація сучасних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті Нової української школи.»
Методична робота ліцею – це система взаємопов'язаних заходів і дій , заснована на досягненнях науки і передового педагогічного досвіду, спрямована на створення оптимальних умов для розвитку та підвищення творчого потенціалу кожного педагога, формування сучасного учителя-професіонала, якому властиві інноваційний стиль науково-педагогічного мислення, потреба в постійному саморозвитку, здатність генерувати нові перспективні педагогічні ідеї, інтелігентність та духовна культура, удосконалення освітнього процесу, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвитку учнів.
Пріоритетні напрямки науково-методичної роботи:
• Навчально-методичне забезпечення освітнього процесу
• Формування методичної культури педагогічних працівників
• Дослідно-експертна діяльність
• Аналітико-моніторингова діяльність
Основні завдання:
• Реалізація Концепції та завдань НУШ;
• Підвищення педагогічної майстерності вчителів через оптимальну структуру науково-методичної роботи, удосконалення професійної компетентності кожного вчителя, розвитку їх творчої ініціативи.
• Упровадження в освітній процес досягнень перспективного педагогічного досвіду, інноваційних проектів, новітніх технологій та забезпечення їх практичної реалізації.
• Забезпечення реалізації принципів гуманізації, демократизації та спрямованості процесу навчання на розвиток особистості учня. Встановлення пріоритету уроку як засобу формування життєво компетентної особистості .
- Впровадження основних положень НУШ в закладі, зокрема створення сучасного освітнього середовища.
• Створення методичного супроводу роботи молодих вчителів щодо успішної адаптації до роботи в ліцеї та підвищення рівня професійної компетентності.
• Активізація видавничої діяльності вчителів, участь в інноваційній та дослідно-експериментальній роботі.
• Підвищення ІКТ-компетентності педагогів із метою ефективної інформатизації освітнього процесу.
• Забезпечення психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.
- Активізація роботи професійних спільнот та творчих груп вчителів з актуальних питань освітнього процесу.
- Систематичне підвищення педагогічної майстерності, методичного і наукового рівня вчителів, психологічної підготовки.
• Здійснення компетентнісно-орієнтованого підходу в роботі з кадрами, надання реальної допомоги усім членам педколективу.
- Впровадження моніторингово підходу до управління освітнього процесу.
- Оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності.
- Вивчення, практичне осмислення й узагальнення інноваційного досвіду роботи вчителів ліцею.
Прогнозовані результати:
• Підвищення професійного рівня педагогів та збільшення кількості творчих вчителів-новаторів.
• Напрацювання рекомендацій та поширення досвіду з проблеми формування власного вектору професійного розвитку вчителя.
• Формування портфоліо вчителя за рівнями (вчитель-початківець, вчитель-практик, вчитель-новатор) та предметними напрямами.
• Функціонування електронних портфоліо (блогів) вчителів на сайті ліцею.
• Перехід взаємодії учасників освітнього процесу з режиму функціонування в режим розвитку.
• Створення здорового мікроклімату в ліцеї, сприятливих умов для навчання і виховання, співпраці вчителя і учнів.
Створення сучасного освітнього середовища.
• Підвищення якості та ефективності освітнього процесу в закладі.
• Збільшення результативності участі учнів ліцею у предметних олімпіадах із базових дисциплін, творчих конкурсах міського, обласного, національного та міжнародного рівнів.
• Підготовка конкурентоспроможних та соціально-адаптивних випускників ліцею, здатних до постійного самовдосконалення та саморозвитку.
• Підвищення рейтингу ліцею серед закладів громади.
• Досягнення високих освітніх результатів.
Реалізація функцій управління системою науково-методичної роботи ліцею.
Планування – визначення мети, складання плану роботи різних ланок.
Організації – організація виконання річного плану, організація виконання плану керівництва і контролю.
Діагностична – вивчення якості викладання предметів. Діагностування, узагальнення результатів досліджень.
Прогностична – планування, моделювання, проектування, управління упровадженням нових ресурсів, проведення теоретичних семінарів.
Моделююча – вивчення досвіду роботи інших колективів, педагогічні зустрічі, участь та проведення семінарів, участь у педагогічних експериментах.
Компенсаторна – забезпечення педагогів інформацією.
Відновлювальна – організація самоосвіти, участь в курсах перепідготовки, педагогічні лекторії.
Коригуюча – використання досліджень, психологічна робота, пошук нових форм та методів роботи.
Координуюча – циклограми роботи, раціональне об'єднання всіх видів діяльності.
Пропагандистська– інформування та агітація за впровадження досвіду роботи, створення відеотеки педмайстерності, участь у виставках, семінарах, випуск друкованої продукції.
Контрольно – інформаційна – аналіз кількісних та якісних змін, що відбуваються в діючій системі, здійснення зворотного зв’язку.
Для ефективної реалізації вищезазначених завдань методична робота у нашому навчальному закладі має безперервний характер; робота всіх структурних одиниць та ланок спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми ліцею і приведена до певної системи.
Методична робота:
І. Колективні форми роботи:
Методичні спільноти:
Вся робота методичних спільнот пронизана практичною направленістю. Життя наполегливо вимагає творчого підходу до підбору тем, над якими працюють протягом навчального року вчителі. Важливо, що поряд із питаннями конкретно-методичного характеру, в полі зору питання психології молодшого школяра, проблеми дидактики уроку. Без цього сучасний учитель не може повною мірою забезпечити високу якість знань, умінь і навичок учнів.
1. Методична спільнота вчителів -філологів
Керівник: Жуковська Наталія Вікторівна.
Проблема: «Формування та розвиток в учнів комунікативної компетенції на основі взаємопов’язаного мовлення, соціокультурного і мовного розвитку учнів у відповідності до їхніх вікових особливостей на уроках української мови та літератури, зарубіжної літератури, в позаурочний час»
2. Методична спільнота вчителів фізико-математичного циклу :
Керівник: Лісова Аліса Миколаївна.
Проблема: «Підвищення якості знань учнів і створення мотивації успіху на основі впровадження в освітній процес нових інноваційних технологій».
3. Методична спільнота вчителів початкових класів
Керівник: Антонюк Наталія Іванівна.
Проблема: «Підвищення ефективності освітнього процесу на засадах компетентнісного підходу в контексті НУШ».
4. Методична спільнота вчителів естетично-оздоровчого циклу.
Керівник: Лясківська Лариса Михайлівна.
Проблема: «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках естетично-оздоровчого циклу та в позаурочний час».
5. Методична спільнота вчителів суспільно- гуманітарного циклу.
Керівник: Цимбал Вікторія Олексіївна.
Проблема: »Формування, розвиток та удосконалення ключових компетентностей учасників освітнього процесу шляхом використання інноваційних технологій».
6.Методична спільнота вчителів природничого циклу.
Керівник : Демченко Людмила Павлівна.
Проблема: »Реалізація нових підходів до викладання предметів природничо-методичного циклу».
7.Методична спільнота класних керівників 5-11 класів.
Керівник: Кузнєцова Інна Олександрівна.
Проблема: »Формування національно-патріотичних якостей в учнів у сучасних умовах воєнного стану».
V. Методична рада
З метою цілеспрямованої роботи методичних спільнот, творчих груп учителів-предметників та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в ліцеї створено методичну раду в складі:
- Беркатюк Валентина Володимирівна, заступників директора з навчально-виховної роботи;
- Петренко Лілія Анатоліївна, заступник директора з виховної роботи;
- Савицька Валентина Миколаївна, методист ;
- Жуковська Наталія Вікторівна, керівник спільноти вчителів –філологів;
- Антонюк Наталія Іванівна, керівник спільноти вчителів початкових класів;
- Цимбал Вікторія Олексіївна, керівник спільноти вчителів суспільно-гуманітарного циклу;
- Лісова Аліса Миколаївна, керівник спільноти вчителів фізико-математичного циклу;
- Демченко Людмила Павлівна, керівник спільноти вчителів природничого циклу;
- Лясківська Лариса Михайлівна, керівник спільноти вчителів естетично- оздоровчого циклу;
- Кузнєцова Інна Олександрівна, керівник спільноти класних керівників 5-11 класів.