Це Вам буде цікаво!
Мовлення – це джерело інтелектуального розвитку дитини, запорука повноцінного спілкування з однолітками, дорослими та навколишнім світом.
Чим вище рівень розвитку мовлення – тим дитина краще мислить, краще формуються пізнавальні процеси.
Гра «Впіймай звук»
Дорослий чітко промовляє підібрані слова, малюк має плеснути в долоні, якщо в слові почує заздалегідь визначений звук, наприклад, звук Б:
Б – барабан, корова, бубен, лак, хвороба, карантин, болото, кабан.
Гра «Хто більше»
Називати слова, який містить заданий звук, наприклад: звук Ш.
Гра «Папужка»
Дорослий говорить слово (речення) , а дитина як «папужка» повторює почуте.
Спочатку називаються слова, а потім речення.
Гра «Визнач перший звук в слові»
Дорослий говорить слово, дитина називає перший звук цього слова., наприклад:
Акула, олівець, папуга, буква, корова та ін.
Гра «Визнач останній звук в слові»
Дорослий говорить слово, дитина називає останній звук цього слова, наприклад:
Сік, ніч, душ, пугач, віслюк, кава та ін.
Гра "Відгадай слово".
Дорослий називає слово з пропущеним звуком, дитині потрібно відгадати слово, наприклад:
. ампа, ми.о, морк.а, ку.ак.
Гра «Відгадай предмет»
Дорослий називає частини предмета, а дитина вгадує предмет, наприклад: Спинка, сидіння ніжки – …. (стілець)
Рукава, комірець, кишеня, ґудзики – …(сорочка).
Гра «Що спочатку, а що потім?»
Дорослий починає міркування, а дитина закінчує, наприклад: Риба була раніше мальком, а ще раніше – …(ікринкою).
Курочка була раніше курчам, а ще раніше – …(яйцем).
Гра «Один – багато»
Дорослий називає один предмет, а дитина – багато, наприклад: Стілець – … (стільці)
Лікар – … (лікарі) Людина – … (люди)
Гра «Що спільного?»
Дорослий називає пару предметів, а дитина визначає спільність між ними, наприклад:
Що спільного може бути у яблука і кубика? Що спільного у ялинки і кактуса?
Що спільного у пташки і літака?
Гра «Назви пестливо»
Дорослий називає предмет, а дитина називає його ласкаво, наприклад: Кіт – … (котик)
Будинок – … (будиночок) Машина – … (машинка)
Гра «Поміркуй»
Дорослий пропонує дитині поміркувати, що станеться, якщо, наприклад: Що станеться, якщо залишити ввімкненою воду?
Що станеться, якщо не закрити холодильник?
Що станеться, якщо взимку вийти на вулицю в шортах?
Гра «Назви одним словом»
Дорослий називає ряд слів, а дитина, узагальнююче слово (як можна назвати одним словом), наприклад:
Чашка, ложка, виделка – це …(посуд). Береза, дуб, клен – це … (дерева)
Літак, вертоліт, дирижабль – це … (повітряний транспорт).
Гра «Я називаю 5 слів»
Дорослий пропонує узагальнююче слово, а дитина називає 5 відповідних слів наприклад:
Свійські тварини – … Квіти – …,
Посуд – …, Меблі – …
Імена дівчат – …
Гра «Скажи навпаки»
Дорослий пропонує слово, а дитина називає слово, протилежного значення, наприклад:
Найвищий – … (найнижчий), важкий – … (легкий),
вгору – … (вниз), чорний –… (білий).
Гра «Асоціації»
Дорослий називає дитині слово, а дитина швидко називає слова (асоціації), які у неї виникли з цим предметом, наприклад:
Склянка – … білка – …
зайчик – … льотчик – … книга – …
Гра «Що зайве?»
Дорослий називає ряд слів, а дитина визначає зайве слово, наприклад: В саду ростуть: яблуко, персик, бегемот, малина.
Гра «Пошуковець»
Дорослий визначає об’єкт пошуку, а дитина називає відповідні предмети в зоні пошуку, наприклад:
Я бачу щось червоне – …. (відшукуються і називаються всі червоні предмети). Я бачу щось прозоре – …
Гра «Чарівник»
Дорослий загадує будь-яке слово, а дитина за допомогою навідних запитань намагається дізнатися – що це, наприклад:
Це їстивне? у нього є крила? що любить зайчик?